torsdag 11 augusti 2016

Hej CASTIC-stipendiat Daniel Jacobsson! Vad har du forskat om?

Hej allihopa! 

Mitt namn är Daniel Jacobsson och jag kommer från Malmö. I mitt arbete som jag ska presentera på CASTIC i Kina förklarar jag varför man spiller kaffe när man går, hur det kan modelleras och sedan förebyggas. Fast det fungerar lika bra för andra drycker om man inte gillar kaffe. Vi lyfter från Stockholm om mindre än ett dygn så man börjar bli ganska taggad :) Jag ser fram emot en intressant och händelserik resa och tävling. Till hösten ska jag plugga till civilingenjör i industriell ekonomi med förhoppningen att inte bara få forska utan att också få sprida resultaten så att de kommer allmänheten till del.

Bilderna visar Daniel vid hans monter på finalen av Utställningen Unga Forskare och när han testar sin forskning på ett löpband. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar