onsdag 21 september 2016

Hej allesammans!
Jag hoppas att ni alla har det bra. Hela gårdagen bestod av hemfärd från Bryssel och efter att ha sovit 14 timmar känner jag mig som en människa igen. Så detta är mitt sista blogginlägg. Sista dagen av EUCYS var det prisutdelningsceremoni och sedan gick vi på sightseeing och shopping i Bryssel. Eftersom jag i princip blivit förbjuden av min lillasyster att komma hem utan belgisk choklad så var jag ju självklart tvungen att köpa det, troligtvis mer än vad som behövdes. Men man kan aldrig få för mycket choklad ;) Prisceremonin var mycket fin trots att mina fötter protesterade mot att gå i klackar och jag gratulerar stort alla som vann priser, de har verkligen förtjänat dem. 

Att ha varit med på EUCYS har verkligen varit en otroligt rolig upplevelse. Det var någon av mina vänner som sa att själva tävlingen inte kunde spela mindre roll utan att vi har fått träffats och lära känna varandra var den största glädjen. Jag kan inte mer än hålla med, att träffa alla dessa underbara och briljanta människor från hela världen kan inte beskrivas. Jag har fått vänner för livet och blivit så inspirerad av alla. Jag vill tacka alla som gjort detta möjligt, både att anordna EUCYS och ett speciellt tack till alla som hjälp mig med mitt projekt. Så alla ni där ute som tvekar, sök till Unga forskare!

Kram Olivia Norlin

Bilden är lånade från EUCYS 2016 pressbilder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar